Logo firmy
dodane 2012-09-14 11:39
Święto Podwyższenia Krzyża Świętego
Każda firma (lub prawie każda) ma swoje logo. Znak rozpoznawczy, grafikię, która pozwoli konsumentowi, klientowi skierować myśli właśnie na reklamowaną firmę, korporację...
Sklepy, agencje reklamowe, firmy budowlane, czasem szkoły i uniwersytety prześcigają się w pomysłach na najlepsze logo. Im wyższa jakość, tym lepszy biznes.
Dziś pomyślałem sobie, że Kościół też ma swoje "logo" - KRZYŻ.
Ale zaraz potem doszedłem do wniosku, że to nie ma sensu. Przecież logo musi być przyjazne, zachęcające, zapraszające do współpracy i skorzystania z oferowanych usług!?
A krzyż? Jak on ma przyciagnać "klientów"?
Przeicęż on kojaży się ze śmiercią, bólem, cierpieniem, przegraną...
I znów na pomoc przychodzi mi Słowo Boże: (1 Kor 1, 23)
"my głosimy Chrystusa ukrzyżowanego, który jest zgorszeniem dla Żydów, a głupstwem dla pogan..."
Chrześcijanie nie czczą krzyża jako kawałka drewna, jako rzeczy... W tajemnicy krzyża wyraża się wiara w Chrystusa ukrzyżowanego i zamtwychwstałego. I choć w oczach świata jest to przejaw głupoty to jednak czujemy się mądzy - Mądrością Boga.
"A myśmy się chlubić powinni Krzyżem Pana naszego Jezusa Chrystusa. W Nim jest Zbawienie, Życie i Zmartwychwstanie nasze..."
<><